V.M.T: Yüz Analizi

Visseral Manuel Terapi, kısaca VMT; İç organlarımıza ait fonksiyon bozulmalarını yüzdeki yansıma bölgelerinden gözle veya dokunarak muayene ederek hastalıklara tanısı koyma ve el manuplasyonları ile tedavi etme yöntemidir.

Selçuklu ve Osmanlı şifahanelerinde uygulanmış günümüzde halk arasında bel çekme, kupa çekme, göbek çekme, Havlu ve sargı uygulamaları ile devam eden terapi uygulamaları Visseral Manuel Terapi ve Manuplasyon olarak Rus bilim adamı Aleksandr Timofeyeviç Ogulov ve Fransız osteopat olan Jean Pierre Barral tarafından geliştirilmiştir. Ülkemizde Ankara Akupunktur Derneği ve Dr. Salih Salmanlının eğitimleri ile tekrardan gündeme gelmiştir.

VMT ile iç organlardaki fonksiyon kayıpları; kimyasal madde, ilaç, ışın, radyasyon, elektrik, manyetik alan kullanmadan, organlar üzerindeki bası noktalarına özel manuplasyon teknikleri kullanarak doğal olarak düzeltilir.

İç organlara yapılan manuplasyon sırasında organa ait dolaşım bozuklukları düzelir. Bu düzelme organa ait bası noktasında nabız olarak hissedilir. Yapılan stimülasyonun gücü ve süresi hastanın yaşına, cinsiyetine, ağrı eşiğine ve organdaki patolojinin şiddetine göre ayarlanır. Terapiler fonksiyon kayıplarının şiddetine göre günde iki kez bazen iki günde bir olacak şekilde hasta iyileşene veya akut dönem geçene kadar uygulanabilir. Kronik hastalıklarda haftada bir veya iki gün olarak minimum 8 seans olarak planlanır.

VMT ile: Safrakesesi, Karaciğer, Pankreas, İnce bağırsak, Kalın bağırsak, Mide, Dalak, Böbrek, Üreterler, Prostat, Cinsel organlar, Mesane, Akciğer, Kalp gibi iç organların fonksiyonları düzenlenir.

Birçok hastalığın tedavisine tek başına ya da diğer tedavilere ek olarak destek sağlanabilir.

Visseral Manuel Terapi Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılır?

VMT : Safra stazı, Karaciğer yağlanması, TipII DM, FMF, Mide sindirim sorunları, Karında şişkinlik-Gaz sorunları, Kabızlık, Spastik Kolon ve kolitler, Göbeğin anormal pozisyonu, Mide –börek-mesane sakmaları, küçük mesane böbrek taşları, Kronik Kalp damar yetmezliği, Koah, Kronik bronşitler, Yumurtalık ,prostat iltihapları ve iyi Küçük myomlar, Küçük yumurtalık kistleri, Endometriyozis.. gibi fonksiyon bozukluklarının tedavilerini destekleyici yöntemdir.

VMT ayrıca organların yer değiştirmesi sonucunda ortaya çıkan sorunları, organlarda oluşan şişkinlik ve bası oluşturması ile ortaya çıkan ağrıları, sindirim sistemine ait sorunları giderir. Visseral Manuel Terapi abdominal ve pelvik dolaşımı düzeltir.

İletişime Geçin